HTML

szuburbán szubkultúra

Élet, világ, autóbuzéria, audio-, video- és papíralapú kultúra, meg ami menet közben eszembe jut. Mindez az én szemszögemből, csak itt, csak most, csak Neked. És a magam örömére.

Tessék választani!

RSS, ha használod

2007.12.28. 22:36 volante

Istennőkáromlás

Volt egyszer az Istennő. A Citroen DS, amely 1955-ben űrhajóként szállt le a Párizsi Autószalon közepére, hogy kiröhögjön mindent, amit addig autónak neveztek. Akkora forradalmat csinált, amekkoráról Hatodik Lenin izzadva fantáziált langyos szentpétervári éjszakákon. Létezett egy csúcsváltozat, a mesebeli varázsszőnyeg hidropneumatikus megtestesülése. Pallasnak hívták.



Később utódja is született az Istennőnek. Már nem olyan tébolyult módon, de még mindig ugyanazzal a tipikusan francia extravaganciával hódított, mint anyja. Csapotthátú a háromdobozos cirkálók osztályában, mi más. Ő volt a CX, az Úr 1975. évének autója. A DS rengeteg zsenialitását megörökölte, a legjobban felszerelt darab még a Főistennő nevét is. CX Pallas.



Harminc évvel később a világ javában a kényszerputtonyosok korát élte. Megerőszakolt ötajtósok torz gyermekei láttak napvilágot, és a hullám a Citroent is magával söpörte. Quasimodo világában az amúgy dögös C4 rettentő fart kapott, azonban, amíg csak Kínában tervezték forgalmazni, Európa legyintett. Most mégis megkapjuk, hát persze. És hogy mi lesz a neve?

Pallas.



10 komment · 1 trackback

Címkék: autó citroen a szubkultúra hőse


A bejegyzés trackback címe:

https://volante.blog.hu/api/trackback/id/tr29277778

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: เกมส์สล็อต 2018.08.10. 07:55:02

Lezajlott az első Soulsavers-koncert, Los Angeles-ben! - Depeche Mode összes

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Leeroy of SMV Design 2007.12.29. 09:56:50

C4? Inkább a C6 érdemelt volna egy Pallas verziót.

Terveüdekszi 2007.12.29. 10:00:12

Ha nem emlékeztetne egy Thaliara, akkor azt mondanám hogy nagyjából rendben van. De így?! A DS utánozhatatlan, pótolhatatlan.

radix 2007.12.29. 10:15:05

Lehetett volna inkább C4 Prestige, a CX-nél is úgy hívták a hosszított verziót.

Egyébként Kínában C-Triomphe a neve, mert a 4-es szám kiejtve a halálra hasonlít.

The Great Destroyer 2007.12.29. 10:15:27

Sajna pont a legérdekeseb/legszebb citroen maradt ki a postból. Egy óvatlan pillanatban egy ds szerelembeesett egy maseratival, ennek a furcsa párnak ilyen: www.austin-rover.co.uk/images/citroensm.jpg
kölkeik lettek. Szerintem az sm az egyetlen értékelhető citroen, sem előtte sem utána nem csináltak még csak hasonlót sem.

volante · http://volante.blog.hu 2007.12.29. 11:01:31

Az biztos. De abból nem volt Pallas. :)

Tommi 2007.12.29. 14:56:52

Tudjuk, itt a Pallason volt a lényeg... Az XM-ből nem volt?

volante · http://volante.blog.hu 2007.12.29. 21:17:14

XM-ből szerintem nem készült Pallas kivitel. A Citroen honlapja viszont egészen dermesztő dolgokat ír.

www.citroen.hu/CWL/hu-HU/CWorld/News

Ízelítőül: "A modell kiemelkedik az alsó-középkategória szedánjai közül, ezért viseli a Citroën legszebb hagyományait idéző PALLAS nevet."

Tommi 2007.12.30. 01:27:18

Ez is valami hülye marketing-duma, a magyar eladók nem ismerik a Citroën történelmét...

Alf (törölt) 2008.09.08. 10:41:52

"Szerintem az sm az egyetlen értékelhető citroen, sem előtte sem utána nem csináltak még csak hasonlót sem."

az SM (Serie Maserati) egy DS alvázra, hidraulikára, elektronikára épített, kis példányszámú autó, szerintem a DS szebb, és abból nem néhány 10000-et, hanem 1.5 milliót gyártottak.
süti beállítások módosítása