HTML

szuburbán szubkultúra

Élet, világ, autóbuzéria, audio-, video- és papíralapú kultúra, meg ami menet közben eszembe jut. Mindez az én szemszögemből, csak itt, csak most, csak Neked. És a magam örömére.

Tessék választani!

RSS, ha használod

2008.03.04. 22:40 volante

Vegyes érzések (FRISSÍTVE)

Aki régebb óta olvassa sületlenségeimet, vagy aki jól ismer, az nyilván tudja, hogy finoman szólva is elfogult vagyok a Daciával kapcsolatban. Pozitív irányba. De mégis, mit lehet várni valakitől, aki az egykori Bicskei utcai AFIT II. munkafelvevőjének fiaként látta meg a napvilágot - és különben is, ez egy blog, a tényszerű és kiegyensúlyozott tájékoztatásra vágyók nézzenek Híradót.

A helyzet az, hogy Genfben leleplezték a régóta ígért ötajtós Daciát, a nevében homokfutót idéző Sanderót. A projekt már a Logan megjelenésétől vajúdott, sokáig egy csomagtartójától megfosztott szedán képei kísértettek a világhálón, melynek szépsége a megboldogult Skoda Favorittal vetekedett. Tavaly viszont kiderült, hogy a Renault dél-amerikai dizájnereinek csak sikerült rendes ötajtós bódét ácsolniuk a Logan padlólemezére, innen pedig már csak egy lépés volt, hogy Kelet-közép Európa kies vidékein is megjelenjen a kocsi, Dacia művésznéven.


A hivatalos sajtófotókkal a mellesleg kiváló háttérképbázisként szolgáló NetCarShow-n találkoztam, s a címben említett vegyes érzések azonnal hatalmukba kerítettek: a végső állapot a fentinél jobb, de a Sanderóval sem vagyok maradéktalanul elégedett. Az valahogy elsőre látszik, hogy sem a Bertone, sem a Pininfarina emberei nem jártak a tervezőasztal közelben; a Logan egyértelműen harmonikusabb jelenség. Ez a kémfotó-fekete fényezés pedig amúgy is magába olvaszt minden vonalat, és egy-két képen még az ajtókba nyomott félkörívet is egy félresikerült parkolás szomorú mementójának mutatja.

A kocsi belseje viszont már egyértelműen szívderítőbb, mint a Logan: eltűnt a rettenetes kormány, és - VÉGRE - megszabadultak a páratlanul gusztustalan ajtóborítástól is, annak szörnyű behúzójával egyetemben. Talán a marketingeseknek is leesett, hogy egy olcsó autóban nem szükségszerűek a béna formák. Ez így jó.


Ellenben azt nem bánnám, ha lassan ejtenék a nyolcszelepes benzineseket: tudom, hogy még mindig világautóról szól a történet, amit egy afrikai sátorponyva enyhében is meg kell tudni javítani, de Európa közepén talán mégis akadnak 16V-kompatibilis szervizek. Legalább ezen a környéken érdemes lenne megkockáztatni, biztosan több vevőt vonzana.

Összességében: többet vártam. Az ideális Dacia pillanatnyilag a Logan Dinamique karosszériáját és motorját kombinálná a Sandero belterével. Bár ez így nem igaz. Az ideális Dacia ugyanis az 1310 TLX.

Sajnálom, menthetetlen vagyok.

P.S.: Az új embléma csak engem emlékeztet sörnyitóra?

 

FRISSÍTÉS, 2008.10.22.:

Hihetetlen, hogy egy rossz szín mennyire befolyásolni tudja egy autó formáját. Illetve annak megítélését. Mióta megírtam ezt a bejegyzést, több képet is láttam a Sanderóról, szerencsére sokkal vidámabb árnyalatokban, és a fent írtakhoz képest fordult a kocka: TETSZIK. Pirosban például kifejezetten kéne.

3 komment

Címkék: autó dacia


A bejegyzés trackback címe:

https://volante.blog.hu/api/trackback/id/tr31365911

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

volante · http://volante.blog.hu 2008.03.05. 09:21:44

Az én fejemben valahogy nem áll össze. Mintha túl magasan lenne az eleje az övvonalhoz képest. Vagy csak nem értem a divatot... Nem azt mondom, hogy csúnya, mert egyáltalán nem az, csak láttam már szebbet is.

Tommi 2008.03.05. 14:00:20

Az biztos, hogy vannak szebbek...
süti beállítások módosítása