A XIX. század végén, a feltalálási láz enyhülésekor jelentette ki valamelyik okos, hogy "amit lehetett, már feltalálták." Ma valahogy mégis egészen máshogy néz ki a világ, mint százegynéhány éve. A legtöbb ember számára természetes, hogy a fejlődés nem áll meg, hiszen nem is állhat meg - új kihívásokra új válaszok, ugyebár. Annál látványosabb, ha egy világszerte ismert fejes mond a fentihez hasonlóan egetverő bölcsességet. Például Max Mosley, az FIA elnöke, aki oda nyilatkozott, hogy semmi szükség a Forma-1-es motorok további fejlesztésére.
Még mielőtt bárki nevetne, érdemes tudni, hogy ez nem Mosley véleménye volt, mögötte ugyanis egy új FIA-szabály üti fel rusnya fejét. Eszerint jövő március végéig kell bemutatni azt az erőforrást, amelyet a csapat a következő 10 (TÍZ!!!) évben használni kíván.
Ennél debilebb megoldást keresve sem találhattak volna. Nem lett volna elég egy újabb köbcentikorlát, még egy légterelő-szabvány vagy bármilyen hasonló megoldás? Még azt is jóval ésszerűbbnek találnám, ha jövőre hirtelen fűnyírógép-motorokból kellene kihozniuk a csapatoknak a maximumot. Esetleg újrafutózott Victoria gumikon. De megállítani a fejlődést? A fejlesztők majd gondosan lapraszerelnek tíz évre elegendő alkatrészt, szerszámot, útmutatót, aztán bezárják a boltot, és pipára gyújtva a közeli kocsmába indulnak búcsúbulira? Hogyne. Az űrbe is így jutottunk el.
Szerintem kimondhatjuk: a Forma-1-nek vége. Az utóbbi időben már úgyis sokkal inkább a boxutcáról szólt az egész. Ahol atomfizikus csapatfőnökök taktikáznak a kiállásokkal, ott a száguldás, az előzés, a küzdelem huszadrangúvá válnak. Azokat magával vitte a Senna-Prost-Mansell-generáció. Talán erre odafent is rájöttek, és most ezzel az abszurd korláttal adják meg egy haldokló sportnak a kegyelemdöfést.
Még mielőtt bárki nevetne, érdemes tudni, hogy ez nem Mosley véleménye volt, mögötte ugyanis egy új FIA-szabály üti fel rusnya fejét. Eszerint jövő március végéig kell bemutatni azt az erőforrást, amelyet a csapat a következő 10 (TÍZ!!!) évben használni kíván.
Ennél debilebb megoldást keresve sem találhattak volna. Nem lett volna elég egy újabb köbcentikorlát, még egy légterelő-szabvány vagy bármilyen hasonló megoldás? Még azt is jóval ésszerűbbnek találnám, ha jövőre hirtelen fűnyírógép-motorokból kellene kihozniuk a csapatoknak a maximumot. Esetleg újrafutózott Victoria gumikon. De megállítani a fejlődést? A fejlesztők majd gondosan lapraszerelnek tíz évre elegendő alkatrészt, szerszámot, útmutatót, aztán bezárják a boltot, és pipára gyújtva a közeli kocsmába indulnak búcsúbulira? Hogyne. Az űrbe is így jutottunk el.
Szerintem kimondhatjuk: a Forma-1-nek vége. Az utóbbi időben már úgyis sokkal inkább a boxutcáról szólt az egész. Ahol atomfizikus csapatfőnökök taktikáznak a kiállásokkal, ott a száguldás, az előzés, a küzdelem huszadrangúvá válnak. Azokat magával vitte a Senna-Prost-Mansell-generáció. Talán erre odafent is rájöttek, és most ezzel az abszurd korláttal adják meg egy haldokló sportnak a kegyelemdöfést.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Tommi 2007.12.12. 22:59:02