HTML

szuburbán szubkultúra

Élet, világ, autóbuzéria, audio-, video- és papíralapú kultúra, meg ami menet közben eszembe jut. Mindez az én szemszögemből, csak itt, csak most, csak Neked. És a magam örömére.

Tessék választani!

RSS, ha használod

2008.04.07. 22:00 volante

A huszonhármas szám

Évekkel ezelőtt hallottam a rádióban egy dalt. Fogalmam sem volt, hogy ki énekli, mi a címe, egyszerűen nem tudtam hová tenni, viszont már akkor éreztem benne valami hátborzongatót, valami egészen kísértetieset, amitől - nem túlzok - máig libabőrös leszek. Ez pedig gyakran megesik, mert időközben az egyik legnagyobb kedvencemmé érett.

Ez volt az:



The Boys of Summer. Az Eagles egykori énekesének, Don Henleynek 1984-es klasszikusa, a Building the Perfect Beast legelső száma, hozzá pedig Jean-Baptiste Mondino fekete-fehér klipje, ami '85-ben négy kategóriában tarolta az MTV Music Video Awards-ot.

Nagyjából úgy tűnik, hogy hősünk egy elmúlt szerelem roncsai felett mereng az "egyszer úgyis visszakaplak" mottót skandálva. Az utolsó versszakban viszont a következőket halljuk:
"Out on the road today
I saw a Deadhead sticker on a Cadillac
A little voice inside my head said
Don't look back, you can never look back"

A "Deadhead" a Grateful Dead rajongóinak gyűjtőneve volt a hetvenes években, akik minden létező koncertre követték a bandát. Amiről szó van, az az egykori lázadó fiatalok egyezményes jele egy megállapodottságot, jólétet sugárzó verdán. Az elmúlt ifjúság, az álmok feladása, a felnőtté válás csalódottsága süt a szegény középkorú zenész panaszaiból. A többség legalábbis így értelmezi. Én mindenesetre látok benne némi pozitív üzenetet: talán változunk, alapjaiban mégis ugyanazok maradunk, akik voltunk. És akik most vagyunk.

Hogy honnan jutott mindez eszembe? Ebben a percben lettem huszonhárom.

4 komment

Címkék: zene születésnap személyes kultúra


A bejegyzés trackback címe:

https://volante.blog.hu/api/trackback/id/tr98411797

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tommi 2008.04.08. 12:27:20

Boldog születésnapot Kedves Kolléga!

Annacskaxxx 2008.04.09. 19:15:09

Gondolom nem lepődsz meg,ha azt mondom,én ennek a számnak a felújított verzióját szeretem Dj Sammytől.Nekem az elmúlt nyarakat idézi...de amúgy nem tragédia a 23, sőt, az élet még csak most kezdődik el:D
puszika!!!!!!!!és még egyszer happy birthday Mr. Kolléga/nem vagyok pintyXD/

volante · http://volante.blog.hu 2008.04.09. 22:41:03

Még1x köszönöm a köszöntést, nagyon jól esett. Tegnap is, ma is. A DJ Sammy-felvetésed külön posztot inspirált, nemsoká olvasható. :)
süti beállítások módosítása