HTML

szuburbán szubkultúra

Élet, világ, autóbuzéria, audio-, video- és papíralapú kultúra, meg ami menet közben eszembe jut. Mindez az én szemszögemből, csak itt, csak most, csak Neked. És a magam örömére.

Tessék választani!

RSS, ha használod

2007.11.14. 23:08 volante

Hyppolit, a király

Számomra is meglepő, hogy eddig nem láttam egy olyan klasszikust, mint az 1931-es Hyppolit, a lakáj. Sok helyen hallottam-olvastam, hogy mekkora film, ezt látni kell, valahogy mégis kimaradt az életemből. Így volt ez ma estig.

A lejátszó indulása után 2 perccel már tudtam, hogy a maradék 73 is szenzációs lesz. A második magyar hangosfilm olyan darab, aminek minden kis poénján tudtam nevetni. Mert lehetett. Annyira eredeti és természetes volt minden helyzet, minden mondat, minden mozdulat, amennyire csak a filmezés hőskorában tudták kihozni. Kabos Gyula a maga esetlenségével, hadarásával és dadogásával olyan zseniális Schneider Mátyást vitt képre, amilyet senki más nem tudott volna. Csortos Gyula a karótnyelt Hyppolit (Tóbiás szerint Hippodrom) szerepében volt tökéletes, Jávor Pál pedig szépfiúként villoghatott - hogy mekkora drámai tehetség, azt csak évekkel később vették észre. Körülbelül most lett világos, miért lettek ők olyan nagy nevek. A környezet, a szóhasználat, az emberek viselkedése pedig nagyon harmincas évekbeli és nagyon hazai. Van valamiféle varázslata.

Azt viszont tényleg nem értem, miért nem néztem meg korábban ezt a filmet. Talán a szörnyűséges feldolgozás volt az oka. Az 1999-ben készült Hyppolit a létező egyik legfárasztóbb film, amit valaha végigküzdöttem. A kilencvenes évek végén a csapból is Koltai folyt, Eperjes Károly pedig csak kicsivel volt kevésbé egzaltált, mint a Hídemberben. Mintha Árpa Attila is szerepelt volna benne, ami pedig a negatív rekord maga. Most, hogy láttam az eredetit, tényleg csak az jut eszembe: muszáj volt?

Nem életem leghosszabb posztja ez, mégis összefoglalom a lényegét: ez egy óriási film. Aki még nem látta volna, nézze meg, az egyik legjobb választás, ha az ember tényleg nevetni akar.

2 komment

Címkék: film kultúra


A bejegyzés trackback címe:

https://volante.blog.hu/api/trackback/id/tr96229469

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tommi 2007.11.15. 21:15:20

Ezt vettem apámnak tavaly karácsonyra, és mi is szétröhögtük az agyunkat :DDD

Annácska 2007.11.17. 11:34:14

Elmegyünk szerdán moziba?Ugye megyünk?Légyszi,légyszi,légyszi......
:):):):):):):):):)
süti beállítások módosítása