HTML

szuburbán szubkultúra

Élet, világ, autóbuzéria, audio-, video- és papíralapú kultúra, meg ami menet közben eszembe jut. Mindez az én szemszögemből, csak itt, csak most, csak Neked. És a magam örömére.

Tessék választani!

RSS, ha használod

2007.11.10. 10:06 volante

Broadcast me a joyful noise

"Broadcast me a joyful noise unto the times, Lord,
Count your blessings.
We're sick of being jerked around
We all fall down."

R.E.M. - Bad Day

Két bejegyzéssel ezelőtt említettem bizonyos kezdődő tébolyt és annak egyértelmű jeleit. Most azt mesélem el, miről is volt szó.

Kicsivel több, mint két héttel ezelőtt egy barátom megkérdezte, hogy ugye tudok arról, miszerint nov. 6-án lejár a szakmai gyakorlatra való jelentkezés határideje. Egy pillanatra lilába borult előttem a világ. Álmomban nem gondoltam volna, hogy a februárban esedékes szakgyak papírját 3 hónappal korábban le kell adni. Az egyetem malmai tetűlassan őrölnek, de ennyire? Pláne, hogy most jön az őszi szünet, meg a nov. 1-jei négy napos hosszú hétvége. De végül is nincs gond, csak a tervezettnél előbb kell beszélnem azzal az ügyvédnővel, akinek az irodájában az ominózus 6 hetet tölteni terveztem. A mailt aztán hétfőn megírtam, a hölgy 3 órán belül válaszolt is, hogy neki - teljesen érthető okból - a jövő félév nem alkalmas. A gond innentől az volt, hogy nem akadt "B" tervem.

Egy óra fel-alá mászkálás, aztán az ugyved.net-ről kinéztem pár irodát, akiknek médiajog a tényleges szakterületük (aki ügyvédet keres, készüljön fel, hogy néhány iroda minden létező jogágat bejelöl, ha foglalkozik vele, ha nem). Az első nyertesről hamar kiderült, hogy egyszemélyes zenekar, egy darab folyamatban lévő üggyel a zsebében nem tudna mit kezdeni egy gyakornokkal. OK. A második próbálkozás egy XII. kerületi iroda, melynek centire kimért hangú telefonos embere bőséges információkkal látott el a jelentkezéssel kapcsolatban. Egy mail és egy önéletrajz, mi legyen benne, hogyan, merre hány méter. Köszi, ezzel már el lehet indulni. Megírtam a levelet - a pasas külön hangsúlyozta, hogy az irodát vezető ügyvédnő emilcímében a csaj nevét nagy kezdőbetűkkel írjam, "mert az a hölgy neve" -, mellékeltem az önéletrajzot, mehet. A végére direkt odabiggyesztettem, hogy ha lehet, legyenek szívesek mielőbb válaszolni; ez máig nem történt meg. Érdekes, de nem is bánom. Valahogy sütött a sznobság már abból az emberből is, akivel telefonon beszéltem, és ez jó eséllyel az egész irodára igaz. Sznobok között pedig nem bírnék ki hat hetet.

Közben kiderült, hogy a nov. 6. valójában nov. 9., de lehet, hogy nov. 23. Ekkor már egy fokkal nyugodtabban gondolkodtam, főleg, mert Anyunak mentőötlete támadt: Országos Rádió és Televízió Testület. Éppen jó a médiajoghoz, egy későbbi álláskeresésnél pedig komoly fegyvertény lehet, hogy már láttam a Szervet belülről, működés közben. Főleg, hogy tényleg érdekel. Október 30.-án hívtam fel őket, kb. 3 emberrel beszéltem (meglepő módon mindenki kedves volt), míg eljutottam az illetékes osztályvezető asszisztenséig. Ő pontosan elmagyarázott mindent, megírtam a levelet, csatoltam az önéletrajzot.

Aztán jött a 4 napos szünet, leállt az ország, várnom kellett. Hétfőn egész délelőtt nyitva volt a gépemen az Outlook Express, hogy ha levél jön, azonnal brekegjen. Néma csend. Kora délután már kezdtem aggódni, amikor csörög a mobilom, és az Illetékes Hölgy hív, miszerint a Főigazgató engedélyezte a szakgyakomat, másnap mehetek be aláíratni a papírt. Kedden végül megkaptam az aláírást és a szükséges infókat: február 4-én 8:30-kor kezdhetek, három hetet a Jogi Igazgatóságon fogok tölteni, a másik hármat pedig a Műsorszolgáltatási Jogi Osztályon. Valahogy érzem, hogy tetszeni fog.

Csak nehogy kireformálják alólam az ORTT-t.


2 komment

Címkék: személyes elte ájk


A bejegyzés trackback címe:

https://volante.blog.hu/api/trackback/id/tr61224228

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása